Turbo kompresori su veoma pouzdani uređaji: mogućnost da se oni pokvare sam od sebe ili zbog neke fabričke greške je manja od 1%.
U 95% slučajeva kvarove na turbo kompresorima prouzrokuju sledeći faktori: nedostatak ulja, nekvalitetno ili prljavo ulje, ulazak stranog tela.
Obrtaji osovine u ili rotora turbo kompresora dostižu i 350000 obrtaja u minutu, i to na temperaturi od 900 – 1000 stepeni. Osovina i ležajevi se vrte u veoma tankom sloju ulja. Za zadržavanje tog ulja u centralnom kućištu zaduženi su zaptivači koji se razlikuju od konvencionalnih uljanih zaptivača, oni su kao klipni prstenovi. Da bi sprečili curenje ulja, njima je potreban pozitivan vazdušni pritisak na kompresorskoj a takođe i na turbinskoj strani turbo kompresora. Zastoj na usisnoj strani će stvoriti vakum, što će povući ulje kroz zaptivače – prstenove iz centralnog kućišta, u krajeve kućišta kompresorskog dela.
Ukoliko motor radi duže na praznom hodu, rotor turbo kompresora će se okretati malom brzinom, što rezultira veoma nizak pritisak punjenja, tako nestaje taj prethodno pominjen pozitivan vazdušni pritisak i pojavljuje se curenje ulja.
Obe situacije dovode do nedovoljne količine ulja za ležajeve rotora turbo kompresora.