Zbog širokog raspona broja obrtaja jednog motora turbo kompresori ne mogu da obezbede konstantan pritisak punjenja i zbog toga im je neophodna regulacija.
Prva generacija turbo kompresora kod kojih je u određenoj meri moguće regulisati obrtaj rotora, a paralelno s tim i količinu isporučenog vazduha, pravljen je sa takozvanim waste gate ventilom.
Jednostavniji način kontrolisanja waste gate uređaja kad je on direktno povezan sa izduvnom stranom kompresora i kada pritisak dostigne maksimalnu dozvoljenu vrednost, pomoću membrane i opruge poluga otvara ventil na kućištu turbine i tako određeni deo izduvnih gasova direktno odlazi u izduvni sistem.
Ovim ventilom upravlja centralna jedinica vozila pomoću vakum pumpe i elektro magnetnih uređaja. Preko poluge, u zavisnosti od toga da li je rotoru kao pogon potrebna veća ili manja količina izduvnih gasova, zatvara ili otvara otvor na kućištu turbinskog dela. Ovo je komplikovanije rešenje i ako nešto od uređaja u tom lancu ne radi kako treba doći će do nepravilnog rada turbine a i samog motora.